​​ رژیم های غذایی

کاهش وزن با سه تغییر کوچک در رژیم غذایی

157 کاهش وزن با سه تغییر کوچک در رژیم غذایی

 

مطالعات ۱۶ ساله محققان آمریکایی نشان می دهد که با سه تغییر کوچک در رژیم غذایی می توان کاهش وزن چشمگیری داشت.

مطالعه ۱۶ ساله بر روی بیش از ۱۲۰ هزار داوطلب در سراسر دنیا نشان می دهد که استفاده از غذاهای دریایی، حذف گوشت قرمز و استفاده از غذاهایی با شاخص قند پایین، مهمترین روش های کاهش وزن هستند.

جالبترین مطالب پاتوق

کم کردن یک کیلوگرم از وزنتان در هفته

67917 4324507758459 927082697 n کم کردن یک کیلوگرم از وزنتان در هفته

 

برای خیلی از ما رژیم گرفتن یک روش زندگی شده است. میلیون‌ها نفر هر روز دغدغه پایین آوردن وزنشان را دارند و خیلی‌ها حتی پول بسیار زیادی برای این منظور خرج می‌کنند. با وجود اینها، برای کم کردن یک کیلوگرم از وزنتان در هفته نیاز به صرف هزینه بالایی نیست، حتی لازم نیست کار خاصی انجام دهید. تنها کاری که باید بکنید این است که کالری‌های مصرفی روزانه‌تان را پایین آورده، فعالیت بدنی‌تان را بیشتر کرده و عادت‌های غذایی‌ خودتان را کمی تغییر دهید.

لاغر شدن و ثبات وزن در کشورهای مختلف

486  لاغر شدن و ثبات وزن در کشورهای مختلف

 

در همه کشورها شیوه هایی برای لاغر شدن و ثبات وزن وجود دارد. ما در این بخش چند راز و شیوه از چهار گوشه جهان آورده ایم که در لاغری برایتان بسیار کمک کننده است. به عنوان مثال رستوران های اروپایی بدون اینکه شما سفارش بدهید برایتان همراه غذا آب معدنی سرو می کنند.

آلمان : حتما صبحانه را کامل بخورید

متخصصان تغذیه از دیرباز توصیه کرده اند که به هیچ عنوان وعده صبحانه را حذف نکنیم. همچنین مطالعات اخیر بر اهمیت نقش این وعده غذایی تاکید دارند. نزدیک به ۷۵ درصد آلمانی ها، برای صبحانه خود وقت کافی اختصاص می دهند و معمولا در وعده صبحانه آن ها، غلات کامل، نان و میوه نقشی اساسی دارد.
همچنین محققان انگلیسی دریافته اند مغز افرادی که صبحانه نمی خورند در برابر مواد غذایی پرکالری واکنش شدیدتری از خود نشان می دهد و احتمال بیشتری دارد وسوسه شوند که این مواد غذایی را بخورند. اگر برای رهایی از معضل چاقی جوامع امروزی بخواهیم تنها یک توصیه داشته باشیم خوردن صبحانه کامل است.

روش پیشنهادی برای لاغر شدن

یکی از روش های پیشنهادی برای لاغر شدن و ثابت ماندن وزن، «مهار و کاهش میزان انرژی دریافتی از راه مدیریت رژیم تغذیه ای روزانه» است.

مصرف میوه و سبزیجات روش پیشنهادی برای لاغر شدن

برخی بر این باورند که خرد خرد خوردن در طول روز، اشتها را کاهش می دهد و باعث کم خوری و مصرف کمی از کالری ها است، اما عده ای هم معتقد هستند که رژیم غذایی باید با برنامه ریزی همه جانبه همراه باشد؛ به طوری که در عین لاغری و کاهش وزن، میزان مواد مورد نیاز بدن هم تامین شود.

میوه و سبزی در این راه به افراد کمک شایان و چشمگیری می کنند. مصرف میوه و سبزی در طول روز و به عنوان میان وعده ها حجم داخل معده را پر می کند و احساس سیری کاذب را در بدن افراد به وجود می آورد. این سیری کاذب جلوی پرخوری افراد را می گیرد.

بهترین و بدترین زمان غذا خوردن

time to eat1 300x323 بهترین و بدترین زمان غذا خوردن

 

آیا می دانید بهترین و بدترین زمان غذا خوردن چه هنگامی است؟ با وجود اطلاعات متفاوتی که این روزها در میان افراد جامعه رد و بدل می شود، تصمیم گیری در این خصوص شاید کار چندان آسانی نباشد.

در این مقاله قصد داریم نتیجه آخرین تحقیقات محققان را در این زمینه را با شما دوستان عزیز به اشتراک بگذاریم.

۱- به محض بیدار شدن از خواب، حتما صبحانه ای مغذی و پرانرژی میل کنید

نوشیدن قهوه فاقد کافئین

قهوه برای کبد شما مفید است

 نوشیدن قهوه فاقد کافئین
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد نوشیدن قهوه فاقد کافئین به اندازه قهوه معمولی برای حفظ سلامت کبد شما مفید است.

به گزارش لایو ساینس محققان دریافتند در افراد مورد مطالعه‌شان بدون توجه به اینکه آن‌ها قهوه فاقد کافئین یا معمولی نوشیده باشند، آنهایی که مقدار زیادتری قهوه در روز می‌نوشیدند، سطح کمتری از آنزیم‌های غیر طبیعی کبدی در خون دارند.

این محققان می‌گویند

فواید زیتون

index3 فواید زیتون

 

زیتون از آن دسته از میوه‌هایی است که شما نمی‌توانید هیچ برنامه رژیمی را پیدا کنید که در آن توصیه به مصرف آن نشده باشد.
به گزارش افکارنیوز،اما متاسفانه بسیاری از ما از خواص میوه زیتون غافلیم و فقط به استفاده از روغن آن بسنده می‌کنیم. در زیر تعدادی از خواص بی‌شمار این میوه ذکر شده است که می‌توانند شما را متقاعد کند که زیتون را در برنامه غذایی خودجای دهید.

عقاید غلط درباره کاهش وزن

he2397 عقاید غلط درباره کاهش وزن

آن چه درباره لاغری نادرست است

خیلی از ایرانی ها اضافه وزن دارند و چافی در کشور ما بسیار بیشتر از قبل شده است و تعداد افراد چاق نیز روز به روز در حال افزایش است. این به آن معناست که بیماری ها و اختلالات ناشی از چاقی و اضافه وزن مثل بیماری قلبی کرونری و دیابت، نیز رو به ازدیاد است.

123

>