استراتژی های جدید بازاریابی

اسراتژی های جدید برای هر کاری مورد نیاز می باشد و شما همیشه برای بالا بردن بازدهی کاری خود به این موارد نیاز دارید. استراتژی های جدید بازاریابی به بالابردن بازدهی کاری بسیار کمک خواهد کرد و با استفاده از همین موضوع می توانید به سادگی به پیشرف های چشمگیری برسید. امیدواریم این مطلب از وبسایت پرتال جامع پاتوق به شما در شناخت این استاتژی ها کمک بکند.

بازاریابی دیجیتال روشی در بازاریابی بوده که با مصرف از ابزارهای دیجیتال به جذب مخاطب می پردازد. ۵ لشکرکشی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ در این مقاله معرفی شده است.

استراتژی بازاریابی

بازاریابی دیجیتال نسل جدیدی از بازاریابی محسوب می شود. امروزه برای اینکه بتوانید کسب‌وکار خود را حفظ کرده و گسترش دهید، نیاز است که تغییراتی را نوع تبلیغات و شیوه تلاش کاری خود ایجاد کنید. دیگر مانند گذشته نیست که بتوانید با یک تبلیغ تلویزیونی که بلوز بی آستین بوده است، مشتریان زیادی را به دست آورید. چه قبول کنیم یا نکنیم، زندگی همه ما دیجیتالی شده است و ابزارهای کنار دست ما مانند گوشی موبایل، تبلت، مصنوعی و غیره تصدیق‌کننده این حرف هستند؛ پس باید کسب‌وکار خود را همراه با دیجیتال شدن پیش برید تا بتوانید دوام بقای خود را تضمین کنید. برای اینکه به این مسئله دسترسی پیدا کنید، باید با تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ هرساله تغییرات زیادی می‌کند و شما لازم است که با این تکنیک‌ها به‌خوبی آشنا شوید و داده ها خود در این زمینه به‌روز کنید.

پنج نوع تکنیک بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸
۱٫ سئو

بله سئو. سئو را دیگر همه می‌شناسند. سئو را می‌توان شامل تکنیک‌هایی که باعث تکثیر و کاهش رتبه سایت می‌شوند، تعریف کرد؛ اما در سال ۲۰۱۸ چه تغییراتی در سئو به وجود می‌آید و چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا بتوانیم نتیجه بهتری را بگیریم.

در سال ۲۰۱۸ اشتیاق می‌رود که شرکت ها ۴۱ درصد بودجه خودشان را به بخش سئو در بازاریابی دیجیتال مختصه دهند که این مقدار به در سال ۲۰۲۰ به ۴۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
۸۲ درصد متخصصان ادعا می‌کنند که سئو هنوز هم برای سایت مؤثر هستند و آن ۱۲ درصد هم احتمالاً قدرت سئو هنوز آشنا نشدند.
۶۱ درصد بازاریابان بیان می‌کنند که فقط خود بهبود تکنیک سئو می‌تواند عامل فتح سایت در سال ۲۰۱۸ باشد.
۷۲ درصد متخصصان بیان کردند که اثرگذارترین بخش سئو، همان تولید محتوا است که خود آن هم یکی از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال است.
سئو علمی و دانشی است که هیچ‌گاه نمی‌میرد. ممکن است تکنیک‌هایی که برای آن کاربرد می‌شود، تغییر کند ولی برای بهینه‌سازی سایت باید از نکات سئو استعمال کنیم. حقیقتاً مهم‌ترین بخش بازاریابی دیجیتال همین سئو است. سئو یک تکنیک خالی و تک نیست که کسی ادعای یادگیری کامل آن را داشته باشد یا اینکه بیان کند که دیگر تکنیک سئو قدیمی شده است. سئو همان‌طور که در بالا بیان کردیم، شامل تکنیک‌هایی است که به شما در بهینه‌سازی سایت کمک می‌کند؛ حال این تکنیک‌ها هرکدام ممکن است درزمانی اوج باشند و درزمانی دیگر از بین بروند.

نکاتی برای سئو در سال ۲۰۱۸

تجربه کاربری مهم‌ترین بخشی است که باید برای سئو در سال ۲۰۱۸ در نظر بگیرید.
باشد، ازنظر سئو زیادترین آسیب را خواهد دید.
سرعت سایت خود را تا می‌توانید تکثیر و کاهش دهید و از مواردی که باعث کاهش آن می‌شوند نیز کناره گیری کنید.
از کلمات کلیدی به‌صورت عبارتی باید در متن خود کاربرد کنید.
حضور در شبکه‌های مدنی جمعی متناسب با کسب‌وکار و حضور مداوم در آن‌ها (امروزه پیوندها فقط از طریق شبکه‌های همگانی معاشرتی و انفرادی صورت می‌گیرد.)
بک لینک یا لینک بیلدینگ را جدی بگیرید. از سایت‌های معتبر به ویژه شبکه‌های همگانی معاشرتی و انفرادی سعی کنید لینک‌های مفید گرفتن کنید.

استراتژی بازاریابی

۲٫ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

ارتباطات امروزه سریع‌تر از گذشته شده است و آن هم به لطف وجود موبایل و تبلت و حضور برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی در آن‌ها است. هدف شما جذب کاربر بیشتر است و چه محیطی بهتر از شبکه‌های اجتماعی که هم دوره به یکی از اصول بازاریابی دیجیتال تبدیل‌شده است.

۲۲ درصد جمعیت دنیا از فیس بوک استعمال می‌کنند.
تبلیغات در شبکه‌های همگانی معاشرتی و انفرادی هرساله رو به گسترش است و جالب است که بدانید تبلیغات در فیس بوک در سال ۲۰۱۷، ۷۴ درصد تکثیر و کاهش پیدا کرد.
تخمین زده می‌شود که درسال ۲۰۱۹ ویدئو مهم‌ترین و پربازدیدی‌ترین محتوا شبکه‌های اجتماعی شود و باعث اضافه ۸۰ درصد ترافیک بازدیدکننده می‌شود.
شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی دیجیتالی مصرف می‌شود. مهم‌ترین مزیت شبکه‌های اجتماعی را می‌توان در گستردگی آن تعریف کرد یعنی اینکه تفاوتی ندارد که کسب‌وکار شما چیست؛ هر نوع کسب‌وکاری که داشته باشید، می‌توانید از این شبکه‌ها مصرف کنید. البته باید اصول و قواعد کوشش جستجو در هرکدام را بدانید و به‌درستی به کار ببرید.

نکاتی برای نصرت و شکست در سال ۲۰۱۸

مخاطبان خود را به‌درستی بشناسید. آن‌ها دسته‌بندی کنید و برای دسته محتوای مخصوص ایجاد نمایید.
انواع فرمت‌های تولید محتوا در شبکه‌های همگانی معاشرتی و انفرادی را بشناسید.
لازم نیست که در تمامی نوع تولید محتوا تک ودو کنید. برای اینکه بتوانید در بازاریابی دیجیتال موفق باشید، یک نوع را انتخاب کرده و در آن قوی جد کنید.
محتوا محترم تولید کنید. وقت کاربران هرساله محدودتر می‌شوند و آن‌ها ترجیح می‌دهند که مطالب کوتاه اما مفیدی را وارسی کنند.
۳٫ بازاریابی محتوا

از هر ابزاری که در بازاریابی دیجیتال کاربرد می‌کنید، باید محتوا را در نظر بگیرید. بازاریابی محتوا یعنی شناخت روش‌ها و تکنیک‌های توزیع محتوا را باید جز اصول کاری خود قرار دهید. محتوایی که نوشته می‌شود ولی درجایی نشر نشود و کسی نبیند، چه ارزشی دارد؟

امروزه بازاریابی محتوا سه برابر دیگر تکنیک‌ها برای شما ورودی کاربر می‌آورد و ۶۲ درصد هزینه بازاریابی شما را کاهش می‌دهد.
تقریباً جوانان ۱۸ تا ۱۹ ساله بیشتر از همه به دنبال داده ها و محتوای خود هستند.
کسب‌وکارهای کوچک با محتوا، تقریباً ۱۲۶ درصد بیشتر از همکاران خود که محتوایی در سایت یا شبکه‌های خود قرار نمی‌دهند، کاربر جذب می‌کنند.
هر نوع کسب‌وکار دارید و در بستر اینترنت و فضای دیجیتال پویه می‌کنید، محتوا مهم‌ترین و ارزان‌ترین روش برای گسترش جد شما است.

نکات بازاریابی دیجیتالی در بخش محتوا در سال ۲۰۱۸

قبل از اینکه شروع به نوشتن در هر حوزه‌ای را کنید، داده ها و دانش خود را در آن زمینه ازدیاد دهید.
هیچ‌گاه در نوشتن محتوا عجله نکنید
کلمات کلیدی را در مکان‌های درست به کار ببرید. از به کار بردن زیاد آن‌ها استنکاف کنید.
تمامی انواع محتواها را در متن خود به کار ببرید، خصوصاً اگر قصد تولید محتوا تعلیماتی را داشته باشید.

%image[1519040398987]%

۴٫ اینفلوئنسر مارکتینگ

بعضی از کارخانه‌ها و شرکت‌ها همیشه تلاش می‌کنند تا محصولات و خدمات خود را از طریق افراد مشهور و معروف دنیا به فروش برسانند یا تبلیغ کنند. استعمال از چنین خدماتی را اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گویند. البته این فقط محدود به افراد مشهور و صاحب‌نام نمی‌شود، حتی شخصی هم به‌صورت فریلنسری تلاش می‌کند، به این تکنیک بازاریابی فکر می‌کند.

۷۴ درصد مردم تبلیغاتی را که در آن از افراد مشهور استعمال می‌شود را بیشتر پسند می‌کنند و ترغیب به خرید کالای تبلیغ‌شده می‌شوند.
اگر صاحب یک برند هستید، اگر انجمن خاصی دارید یا در حالت کلی به دنبال متد و روشی هستید که بتوانید با آن محصولات خود را به فروش برسانید، این‌یکی از تاپ :صفت عالی تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال است.

۵٫ دیجیتال پی آر

حدود ۸۰ درصد افراد ترجیح می‌دهند تا در خصوص شرکتی از طریق یک کتابت فرا مطلب تا تبلیغات، اطلاعاتی را به دست بیاورند.
هر کسب‌وکاری نیاز به این نوع تکنیک بازاریابی دیجیتال دارد. حتی استعمال از تکنیک دیجیتال پی آر برای افرادی که قصد برند سازی خود را دارند، مفید است. تکنیک دیجیتال پی آر، شما تلاش می‌کنید که از طریق محتوا و پاشیدن آن در دیگر سایت، تبلیغات خود را انجام دهید مانند رپورتاژ آگهی.

تکنیک‌های دیجیتال پی آر در سال ۲۰۱۸

سایت و مکان‌هایی را پیدا کنید که برای ترویج مطالب سایت شما، متناسب با کسب‌وکارتان باشد.
مکان‌هایی را که برای پراکندن پیدا می‌کنید، خود تبلیغاتی نباشند.
انجمن‌ها و فروم هایی که نالایق با کسب‌وکارتان هستند را پیداکرده و در آنجا تکاپو کنید.
اصول نگارش آن را یاد بگیرید.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *