کم خوابی و چربی های اطراف شکم

کم خوابی، عامل مهمی برای مقاوم شدن چربی های اطراف شکم

 

بسیاری از افراد سوال می کنند علت اینکه در جوانی سریع تر وزن کم می کنیم و چربی های دور شکم در مدت زمان کوتاهتری آب می شوند چیست؟در زیر به ۵ دلیل مهم برای این امر اشاره خواهیم کرد:

– با افزایش سن و ترشح کمتر هورمون رشد و جوانی، سرعت متابولیسم هم کمتر شده و در نتیجه ساخت ماهیچه ها در بدن روند کندتری داشته و  نهایتا سلولهای چربی سخت تر و دیرتر آب می شوند.

– خواب نامنظم و ناکافی دلیل دیگری برای افزایش چربی های دور شکم و چاقی فرد محسوب می شود.زمانی که دیر وقت می خوابید و ساعات خواب و استراحت شما کافی نیست، علاوه بر اینکه سوخت و ساز  بدن مختل می شود ،نظم طبیعی بدن نیز دچار بی نظمی شده  و در این ساعات، معمولا بیشتر به خوردن مواد غذایی غیر ضروری دارید.همین عادت نادرست، به مرور چربی های دور شکم را سخت تر و مقاوم تر می کند.

– برخی از افراد برای کاهش وزن، فقط تمرینات هوازی را انجام می دهند.در حالی که اجرای تمرینات با وزنه و دمبل در کنار ورزش های هوازی، کمک موثری به کاهش چربی های دور شکم و تناسب اندام خواهد کرد.

-تا می توانید استرس را از خود دور کنید.استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول در بدن می شود که نتیجه آن،  افزایش چربی های بدن و تاخیر در عضله سازی خواهد بود. آرامش و آسودگی خیال، اندام شما را زیباتر و متناسب تر خواهد ساخت.

– و در اخر اینکه مراقب تغذیه خود باشید.مصرف غذاهای فرآوری شده، باعث چاقی مفرط ، افزایش چربی های اطراف شکم و عدم تناسب در اندام فرد می شود و سلامتی بدن را به مخاطره خواهد انداخت.

با رعایت این نکات و سعی در سالم زندگی کردن، علاوه بر حفظ سلامتی و شادابی بدن، اندامی خوش فرم و زیبا داشته باشید و از چربی های دور شکم خلاص شوید.

زیبا باشید.

منبعhttp://mahsho.com

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *