​​ روش پیشنهادی برای لاغر شدن

روش پیشنهادی برای لاغر شدن

یکی از روش های پیشنهادی برای لاغر شدن و ثابت ماندن وزن، «مهار و کاهش میزان انرژی دریافتی از راه مدیریت رژیم تغذیه ای روزانه» است.

مصرف میوه و سبزیجات روش پیشنهادی برای لاغر شدن

برخی بر این باورند که خرد خرد خوردن در طول روز، اشتها را کاهش می دهد و باعث کم خوری و مصرف کمی از کالری ها است، اما عده ای هم معتقد هستند که رژیم غذایی باید با برنامه ریزی همه جانبه همراه باشد؛ به طوری که در عین لاغری و کاهش وزن، میزان مواد مورد نیاز بدن هم تامین شود.

میوه و سبزی در این راه به افراد کمک شایان و چشمگیری می کنند. مصرف میوه و سبزی در طول روز و به عنوان میان وعده ها حجم داخل معده را پر می کند و احساس سیری کاذب را در بدن افراد به وجود می آورد. این سیری کاذب جلوی پرخوری افراد را می گیرد.

کسانی که امراض گوارشی دارند و نباید میوه و سبزی را خام مصرف کنند، می توانند از آب میوه و سبزی ها استفاده کنند تا هم از خواص آنها بهره مند شوند و هم مقدار اشتهای آنها کاهش پیدا کند.

با این حال، مصرف میوه خام و جامد تاثیرگذاری بیشتری بر میزان اشتها دارد تا آب استخراجی از این گروه مواد غذایی و معدنی؛ زیرا یافته های یک پژوهش نشان داد میزان میل به غذا و گرسنگی در افراد چاق و دارای اضافه وزن پس از استفاده از میوه و سبزی ها به شکل مایع، در قیاس با زمانی که قبل از وعده های غذایی خود میوه را به شکل جامد مصرف می کنند، کاهش کم تری دارد.

دریافت میوه و سبزی می تواند زمینه ساز افزایش حس سیری و کاهش گرسنگی شود؛ افزون بر این، آب میوه و سبزی سریع تر جذب می شود و نوسان بیشتر قند خون را در پی خواهد داشت. در نتیجه، از میزان تاثیرگذاری آن کاسته می شود.

به این نکته هم توجه داشته باشید که میوه و سبزی ها به صورت خام و با حفظ بافت اصلی آنها ارجحیت دارد، زیرا با این شرایط آنها میزان مواد مغذی بیشتری را به بدن شما منتقل می کنند. بسیاری از میوه ها بیشترین میزان مواد مغذی و ویتامین ها را زیر پوست خود جا داده اند که در فرآیند آب گیری به قسمت تفاله ها می رود و دورریز می شود، عصاره کمی از آن ا خارج می شود. بنابراین مصرف میوه و سبزی های خام و جامد را جدی بگیرید.

منبع http://www.irinn.ir


ساعت بند چرم زنانه طرح بهار



ارسال نظر






>