​​ دلایل عدم کاهش وزن

دلایل عدم کاهش وزن

دلایل عدم کاهش وزن دلایل عدم کاهش وزن

آیا مدتهاست که سعی دارید با رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی، چند کیلو از وزن اضافه بدن خود را کم کنید، اما در بین راه به بن بست می رسد و دلیل آن را هم نمی دانید؟

نکات مهم زیر به شما کمک می کنند که دلیل این بن بست ها  رسیدن ها را پیدا کرده و همچنان به راه خود ادامه دهید.

۱-حواستان به اندازه پرس غذایتان باشد

اکثر افراد با وجود رعایت نوع غذای خود در هنگام رژیم، به صرف کم کالری بودن آن، از میزان غذای داخل ظرف خود غافل می شوند.

تحقیقات نشان می دهند ، افرادی که در ظرف های بزرگتر و گاهی داخل دیس غذا می خورند، به ندرت کالری مصرفی خود را محاسبه کرده و توجه زیادی به میزان غذای خود ندارند و همین بی توجهی، به مرور باعث افزایش وزن این افراد خواهد شد.

توصیه می کنیم که در ظرف های کوچکتر و با توجه بیشتری غذا بخورید و به دلیل کم کالری بودن یک ماده غذایی، در خوردن آن به هیچ وجه افراط  نکنید.

شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد، اما با دیدن کاهش وزن خود،کم کم به این کار ترغیب خواهید شد.

۲- غذای رژیمی آماده را فراموش کنید

گاهی افراد به دلیل مشاهده برچسب رژیمی بودن یک ماده غذایی، با خیالی آسوده و امید به کاهش وزن، دائما این مواد را خریداری کرده و منتظر کاهش وزن خود هستند.

مراقب باشید! درصد بالایی ازاین مواد غذایی، شاید از نظر چربی، کم کالری باشند، اما میزان شکر و نمک موجود در آنها را هرگز دست کم نگیرید.

به علاوه، معمولا این گونه مواد غذایی، از نظر ویتامین ها و مینرال های مورد نیاز بدن برای حفظ سلامتی و کاهش وزن بدن، غنی نبوده و بدن را با کمبود مواجه می سازند.

بنابراین سعی کنید مواد غذایی سالم ، تازه، مغذی و سرشار از انرژی را در داخل منزل تهیه کرده و سلامتی خود را حفظ نمایید.

۳- ورزش خود رامتنوع سازید

در شروع ورزش و هر نوع فعالیت فیزیکی، مسلما بدن نسبت به آن، واکنش نشان داده و با افزایش متابولیسم، شاهد کاهش وزن خود خواهید بود.اما این نکته را هم فراموش نکنید که بدن به مرور به یک نوع ورزش تکراری عادت کرده و دیگر به سختی وزن از دست خواهید داد.

پس سعی کنید همیشه با ایجاد تنوع در انجام تمرینات ورزشی خود، بدن را غافلگیر کنید.

۴- بیشتر بخورید!

درست خواندید، بیشتر غذا بخورید!

برخی افراد در زمان رژیم، به قدری غذای خود را کم می کنند که اینکار به جای مفید بودن، برای آنها مضر هم خواهد بود.

فراموش نکنید که بدن برای انجام فعالیت طبیعی خود ، نیاز به میزان خاصی از انرژی دارد وشما با کم کردن بیش از حد مواد غذایی در طول روز، مانع از این عملکرد طبیعی بدن خواهید شد.ضمن اینکه کم غذا خوردن، علاوه بر کمبود انرژی، موجب پایین آمدن سرعت متابولیسم و در نتیجه افزایش وزن به جای کاهش وزن می شود.

دلیل این اتفاق این است که به محض اینکه میزان مواد غذایی را به شدت کم می کنید، در واقع این پیغام را به بدن میدهید که شرایط اضطراری بوده و باید سریعا با کاهش سرعت متابولیسم، ذخیره سازی کند.بنابراین به جای کاهش وزن، با افزایش آن روبرو خواهید شد.

۵- فعالیت بدنی خود را متعادل سازید

اگر چه ورزش و فعالیت بدنی، منجر به  کاهش وزن شما می شوند، اما افراط در اینکار هم باعث می شود شما گرسنه تر شده و بیشتر غذا بخورید.

بنابراین در ورزش و تغذیه خود ، میانه رو باشید.

۶- شما بدون اینکه بدانید، واقعا وزن کم کرده اید!

گاهی برخی افراد با انجام تمرینات ورزشی در باشگاه، زمانیکه شاهد کاهش وزن قابل توجهی نیستند، نگران شده و از ادامه کار منصرف می شوند.

خبر خوش اینکه شما واقعا چربی از دست داده و وزن کم کرده اید.اما چرا این کاهش وزن بر روی وزنه مشهود نیست؟

زمانیکه شما عضله سازی می کنید، ظاهرا وزن شما بالاتر می رود، علت این است که عضله از چربی سنگین تر است و با تمریناتی که منجر به عضله سازی می شوند، وزن شما روی ترازو تغییری نکرده و حتی بالاتر میرود.

پس نگران نباشید.با اینکار، علاوه بر از دست دادن چربی های اضافه، اندام متناسب، ورزیده و زیباتری هم خواهید داشت. به ورزش ادامه دهید.

۷- مراقب کالری های اضافه باشید!

کالری های اضافه مثل انواع سس، خامه و شکر ناچیزی درون قهوه را به هیچ وجه نادیده نگیرید.

مراقب این کالری های به ظاهر بی اهمیت باشید!

۸- خواب کافی و منظمی داشته باشید

عملکرد هورمونی بدن در هنگام خواب؛ میزان غذا خوردن،خواب و کاهش وزن شما را تنظیم خواهد کرد.

مطالعات نشان می دهند که  اختلال در این ریتم، موجب افزایش وزن دوباره و بیشترافراد خواهد شد.بنابراین خواب کافی و منظمی داشته باشید تا تمامی دستگاههای بدن، کار خود را به خوبی انجام داده و کاهش وزن مطلوبی داشته باشید.

۹- ریلکس کنید

استرس، بدن را وادار به به ترشح هورمونی به نام کورتیزول می کند که این هورمون، باعث افزایش وزن شما می شود.

در دنیای پرتلاطم و پرمشغله این روزها، حتما زمانی را برای یوگا و مدیتیشن قرار دهید.

منبع http://www.mahsho.com


تمامی محصولات زیر در حراج ویژه تابستان 94 با تخفیف به فروش میرسد

کیف لوازم آرایشی رولی

ساعت اسپرت طرح پوما

ساعت دخترانه آل استار

ساعت بند چرم زنانه طرح بهار

آویز کاور و نگهدارنده کیف

کاور و نگهدارنده جواهرات

ساعت زنانه طرح آلیس

 ساعت زنانه طرح والار نگین دار

ساعت زنانه الیزابت

ساعت اسپرت مردانه Bistec

پایه عکاسی مونوپاد ریموت دار

کیف همه کاره لمسی



ارسال نظر






>