​​ خواص دانه های تخمه جات

خواص دانه های تخمه جات

73382 735 خواص دانه های تخمه جات

شاید شما هم از آن دسته از افرادی بودید که با همین دانه های کوچک خوردنی هم کلاسی های خود را در دوران ایتدایی و راهنمایی تحصیل خود اذیت میکردید ، شاید بپرسید چگونه ؟ به اینگونه که با یک لوله خوردکار این دانه های ریز را به سوی آنها هدف گیری نمایید ! در زمان مدرسه کاربرد این دانه های ریز بیشتر برای باز گوشی در بین برخی دانش آموزان بوده است ، اما در حال حاضر خواهیم پرداخت به خواص همین دانه های ریز خوردنی . لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

تخمه کدو:

اگر دنبال راهی برای افزایش میزان آهن، زینک، ویتامین B و پروتئین های بدنتان می گردید تخمه کدو در خدمت شماست. اگر مدتی است که احساس می کنید که دچار اضطراب و پریشانی شده اید نیز به این تخمه های سفید کوچک اعتماد کنید چون منبع خوب اسیدآمینه های تریپتوفان هستند که به آرامش بیشتر کمک می کنند. تخمه کدو سرشار از منیزیم می باشد و برای همین اسپاسم و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد و برای خانم هایی که از دردهای پیش از قاعدگی رنج می برند بسیار مناسب است.

فیتواسترول های موجود در این تخمه های ریز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و زینک موجود در آن شما را در برابر عفونت ها قوی می سازد. این هایی که گفتیم گوشه ای از خواص تخمه کدو می باشد. توصیه می کنیم به عنوان میان وعده یک مشت تخم کدو میل کنید یا آن را به سالادهایتان اضافه کنید.

تخمه آفتابگردان
تخمه آفتابگردان منبع خوب ویتامین E محسوب می شود که خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد و رادیکال های آزاد را ناکار می کند. این ویتامین برای پوست ما و رشد کودکان بسیار مفید است. ویتامین E از سلول ها در برابر سرطان محافظت می کند. فولات موجود در تخمه آفتابگردان سیستم ایمنی تان را قوی کرده و بیماری ها را از شما دور می کند. منیزیم موجود در آن فشارخون بالا را کاهش می دهد و مانع از سکته قلبی می شود. این ماده مغذی ضدالتهاب است، روند کاهش وزن را سرعت می دهد، از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری و با عفونت ها و بیماری ها مقابله می کند. توصیه می کنیم از تخمه هایی استفاده کنید که نمک آن کمتر است چون سدیم زیاد باعث کاهش ارزش غذایی تخمه می شود. می توانید خودتان تخمه ها را بو بدهید و نمک کمتری به آن اضافه کنید.

دانه سه چا اینچی
احتمالاً تا حالا نام این یکی حتی به گوشتان هم نخورده است. دانه های «سه چا اینچی» قرن هاست که در کشور پرو کشت می شود. این دانه های مغذی منبع فوق العاده امگا ۳، امگا ۶ ها و امگا ۹ ها محسوب می شود. از این دانه ها روغن، کپسول و پودر نیز تهیه می شود که خواص دانه ها را دارا می باشد. اگر روزی گذرتان به جاهایی افتاد که از این روغن یا کپسول ها داشت تهیه کرده و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.

کنجد
کنجد! همان صفای سنگک هایی که دستور «خاش خاشی» بودنشان را می دهید. کنجد یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین دانه های موجود است. این دانه های ریز حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان بوده و منبع پروتئین محسوب می شوند. کنجد همچنین منبع خوب زینک (روی) محسوب می شود. زینک سلامت جنسی را بالا می برد به خاطر اینکه می تواند به تولید تستوسترون و اسپرم کمک کند.

بذر کتان
بهترین منبع فیبرهای محلول در آب! این دانه های خوش رنگ میزان کلسترول خون را کاهش داده و انرژی طولانی مدتی به شما می دهند. بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و برای سلامت مغز بسیار مفید است. برخی از محققان بر این باور هستند که این دانه پرخاصیت قوه بینایی را تقویت کرده و خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری را کاهش می دهد.

منبع پروتئین
شاه دانه را منبع پروتئین می دانند که سلامت موها و پوست را تضمین می کند. می پرسید چگونه؟ شاه دانه سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ می باشد که برای حفظ سلامت پوست و مو لازم و ضروری است. این دانه های ریز حاوی فیتواسترول می باشند. همان ترکیبات گیاهی که کلسترول خون را پایین می آورد. اگر به سلامت قلبتان اهمیت می دهید شاه دانه را دریابید.

چند توصیه کلی
می توانید این دانه ها را به ماست و یا غلات صبحانه تان اضافه کنید. تخمه کدو و یا تخمه آفتابگردان را به عنوان میان وعده میل کنید. برای تهیه غذاهایتان از روغن کنجد استفاده کنید.

برای استفاده از خواص بذر کتان آن را آسیاب کرده و در یخچال نگهداری کنید.


تمامی محصولات زیر در حراج ویژه تابستان 94 با تخفیف به فروش میرسد

کیف لوازم آرایشی رولی

ساعت اسپرت طرح پوما

ساعت دخترانه آل استار

ساعت بند چرم زنانه طرح بهار

آویز کاور و نگهدارنده کیف

کاور و نگهدارنده جواهرات

ساعت زنانه طرح آلیس

 ساعت زنانه طرح والار نگین دار

ساعت زنانه الیزابت

ساعت اسپرت مردانه Bistec

پایه عکاسی مونوپاد ریموت دار

کیف همه کاره لمسی



ارسال نظر






>